Wednesday, June 03, 2009

Impian tinggal impian ~

Pernah tak u all bercucuk tanam ...
Bukan lah cucuk tanam cam kat ladang tu mrgreen
Cuma bercucuk tanam kat umah atau lebih tepat lagi ,
Bercucuk tanam kat dalam pasu je ...mrgreen
Alah org putih kata "gardening " .


Saya pernah jugak cuba bercucuk tanam ni ...
Konon nya nak ikut resmi my mum ...
My mum ni suka gardening ,
Walaupun kita org ni semua duduk atas angin ...mrgreen
Ialah duduk kat flat kan ....
Atas angin lah tu ...


My mum ni kan ada green fingers ,
Apa dia tanam semua menjadi ,
Walaupun benih yg dia ambik tu dah separuh nyawa ,
Dia boleh rawat benih tanaman tu sampai jadi segar bugar dan gebu ...


Tapi saya sebalik nya ...
Benih yg segar bugar leh mati kering kotang bila kat tangan saya ...sad
Kekadang saya ni berangan2 lah nak kan taman mini yg cantik ...
Tak pun bunga dalam pasu yg cantik dan segar2..






Yg cam dalam gambar ni ke ....
Tapi selalu nya hampa ... sad
Bunga saya selalu mati ,
Walaupun kerap di siram...
Kenapa ekkk ??


Pernah saya tanam mini cactus ,
Org kata mini cactus ni senang nak jaga ,
Minimal maintance ,
So chances of surviving tu tinggi cikit lah ...
Tapiiii...
Tak jugak ,
Sampai kat tangan saya ,
Mini cactus tu pun mati ,
Huhuhu .....


Suami kata saya tak de bakat dalam bercucuk tanam ...
Tapi saya tak peduli ...
Saya masih ada azam nak perlihara bunga2 ...
U all ada tak petua cam mana nak jaga tanaman ni ...
Kalau ada share lah ...
Boleh saya guna untuk menjadikan tanaman saya segar dan sihat ...
Tak lah mati ....


Atau saya memang hanya boleh pelihara bunga plastic je ......cry





(gambar ikhsan google )

3 comments:

mummYaeesh said...

klu org tua2 ckp..tangan panas..maksudnye tanam ape pun tak jd!weols pun sama..tanam ape sume mati tapi oklah kan sbb weols pun tak gemar gardening..woohoo

tp my maid mmg green fingers gitew...
ape dia campak sume jadi!

Cikpid said...

Cube lagi smpi berjaya..hehehhe..org kata kalo org susah tanam bunga or gardening ni mean tgn panas..tapi cube jeklaa lagi

♥cybermummy♥ said...

tu lah selamat tanam pokok je yg tak jadi ...
kalau lah jaga anak pastu jadi cam pokok tu ...
nauzubillah ...jauh kan :(

Linky Minky (leave ur blog link here)