Friday, June 26, 2009

Nasib baik tak jumpa ~

Bila baca balik entry yg lepas2 ,
Especially citer pasal pengalaman seram tu ,
Tiba2 teringat ada satu citer yg saya alami waktu mengandung anak sulung .

Nak jadikan citer ,
Ada satu weekend tu my auntie ada buat kenduri arwah masa tu dah nak sambut bulan
Ramadan . So i was about 7 or 8 month pregnant .

During that time i move back to my mum place since kat umah saya sendiri saya selalu sorg2
Sbb hubby waktu tu keje shift ( hubby dulu Polis ).
Kenduri tu di ada kan kat Bukit Panjang , dekat ngan satu taman ada tasik kat situ and the block was facing that taman .

Waktu pegi tu we all meet kat my sister place kat Bukit Panjang jugak tapi kat Senja Rd but now she does not live there anymore . So yg pegi ialah my mum , myself , two of my elder sis and her two children .
Kita org kat my auntie place sampai mlm about 11 plus . Biasa lah kalau my mum dah jumpa family dia
kalau boleh dia nak bermalam kat situ sbb mcm2 nak catch up dari citer dalam negeri hingga luar negeri semua dia org citer pucca_love_13


If i not mistaken kita org bergerak balik dalam kul 11.30 mlm .
Mula2 nya plan kita org nak lepak lagi kat umah my elder sis yg ada anak tiga tu ( tapi dia bawak gi kenduri dua je sbb yg lagi satu teman bapak dia kat umah )
Bila dah sampai bawah block my auntie tu , my mum ada rasa tak sedap ati sikit ,
So dia decide nak ajak saya balik terus , balik naik teksi .
At first my sis tu insist lah yg kita org balik umah dia dulu but my mum berkeras nak balik time tu jugak . Jadi my sis pun mengalah lah . Saya and my mum balik terus .
My two elder sis and her two children ( kakak saya yg lagi satu tu tak de anak ) walk back home.
Umah my sis dekat je ngan umah auntie saya walking distance je . My other sis nak balik Yishun kata nya hubby dia nak amik dia kat umah kak saya so dia ikut lah kak saya balik .

On the way balik tu dia org biasa lah gossip2 .
Nak sampai block my sis tu , dia org kena lalu carpark ,selalu nya jln ikut carpark tu lah tapi hari tu my sis ajak jln bawah block .
Pastu dia cakap lah kat kak saya lagi satu ,
"Mah atas ni umah mak ngaji aku , dia ajar ngaji bagus tau , cepat hafal surah .Engkau kalau nak leh kita ngaji sama "
Sedang tengah borak tu ,
Tiba2 anak sedara saya yg lelaki( time tu umur dia dalam tiga taun) .
Dia dok pandang kat satu sudut tepi block tu .
Mula2 kak saya tak perasaan tapi bila anak ppuan dia ( time tu umur dalam 11 taun ) tanya dia .
" Mak apa tu kat bawah lampu tu ? "
Yg si mak ni mcm iritate lah sbb kacau dia dok sedap bergossip ngan kak saya .
Dia kata apa yg ada ? kat mana ?
So anak dia pun tunjuk . ( jarak lampu tu ngan tempat dia org jln tu tak jauh dalam 20 tapak )

Huiiih!!! terperanjat beruk kak saya .
Tau tak apa dia org nampak .
Betul2 kat bawah tingkap umah guru ngaji kak saya tu ( umah dia kat tingkat dua je)
ada " pocong "dok duduk mencangkung kat situ .:takot:



( macam ni ke rupa pocong - gambar ni google je )

Dia org semua nampak .
Siap berbungkus ngan kain tapi muka tak nampak sbb lampu yg tempat pocong tu mencangkung warna ny kuning .
Apa lagi mengigil lah dia org tapi kak saya yg ada anak tu dia ni kuat semangat sikit sbb dia ni org kata ada mata halus ( alah org yg leh nampak benda ghaib ni ) dia dah leh nampak sejak dia anak dara lagi ..
So kak saya yg sorg lagi tu tak de pengalaman nampak benda2 camtu .
Kak saya cepat2 tolak anak2 nya jln depan tapi biasa lah budak2 asyik nak toleh belakang nak tengok benda asing tu .
Selamat si pocong tu tak sakat dia org kalau tak ,tak tau lah apa jadi .pucca_love_13

Tapi yg kelakarnya kesian , kak saya yg dok kat Yishun tu hubby dia tak jadi nak amik so dia kena balik sendiri .
Yg tak masuk akal nya tu dia nya blur confused dia gi naik Lrt pastu naik MRT bukan nya nak naik teksi ke hapa.
Dah tentu lah sunyi sbb dah mlm .
So dia citer yg dia masuk kan duit kat machine beli ticket tu , tapi duit tak masuk2 semua jatuh kat lantai . Apa tak nya mengeletar seluruh badan .
Sampai demam kak saya tu .pucca_love_13

Kak saya ngan anak2 dia sampai umah je si anak dah dok citer kat bapak dia apa yg dia org nampak .
Yg si bapak pulak terus turun bawah nak pi carik . Apa dia ingat cam carik gangster ke yg dok kacau family dia ... weiiii !!! tu pocong lah bukan gangster . Kalau gangster mungkin masih lah leh nampak kalau dia org jln kalau lari mungkin pun tak leh jumpa .Apa kan lagi pocong ...huiiii !!!! dia leh ilang cam tu je tapi sampai skrg cam terfikir2 , apa ekk! abang ipar saya nak buat kalau lah mlm tu dia dapat jumpa si pocong tu :ha?:
Mungkin dia nak ajak pocong tu bukak geng , geng 606 mcm citer pendekar bujang lapok , cobaan . blogger-emoticon.blogspot.com



Next day kak citer kat my mum ,
tu yg my mum cakap selamat tak ikut jln balik kalau tak ,
tak tau apa jadi kat saya yg tengah sarat mengandung anak sulung .
Syukur alhamdulilah Allah lindungi saya .

Bila kak saya pindah dari situ dalam taun 2002 ,
Lagi mcm2 citer jadi kat kawasan situ .
Jiran dia aka kawan baik dia anak dia kena kacau ,
Pontianak masuk umah dia , mula2 dia ingat mak dia balik ngan bapak dan adik dia .
Rupanya si kak ponti yg dah dok ketuk umah dia bila dia jenguk kat tingkap , nahhh !!!! sekali muka dia dah , apa lagi histeria anak dia . Waktu dia balik dia jumpa anak dia menyorok dalam kabinet dapur .. Cian kan .
Yg lagi satu jiran dia ( ni semua satu tingkat ngan dia dulu ) Pocong masuk umah dia .
Dia masuk bilik tau2 je pocong ada dok kat dalam bilik tu dekat ngan tingkap bilik . Satu family lari kuar umah takut, sampai pintu umah pun tak kunci . Tak duli dah sama ada pencuri nak masuk ke apa .
Yg dia org tau lari dari pocong dulu .:takot:




P/s : Org kata kalau dapat tangkap pocong boleh dapat harta karun .Betul ke ?
Ada sape2 yg berani nak cuba ? blogger-emoticon.blogspot.com

2 comments:

suhaila-ab said...

cerita keliwon nih..kat kg aku pun ada penah org jumpa pocong ni..hehe aku tak penah lagi...aku harap tak la jumpa...buat susah dia je..hehehhe

♥cybermummy♥ said...

Sue kalau kau jumpa apa kau nak buat dengan dia :))

Linky Minky (leave ur blog link here)