Thursday, June 11, 2009

Pengalaman Seram Part 2~

Ok ni sambungan citer previous entry ...


Taun 2005 we all pindah umah baru ..
Around the same area tapi jauh sikit lah ...


Waktu sebelum pindah we did some cleaning up of the house ..
My dad did the cleaning sbb time tu saya dalam pantang ...
And hubby working biasa lah keje shift kan tak tentu masa ...
He clean up the house and also sprinkle air yasin yg dia buat one night before ...


History umah tu actually belong to a chinese couple before being sold to a house renting company ..
So since tak de yg nak rent umah tu lagi ,the company decided to sell the house ..


Back to the story ...
Waktu baru berapa hari pindah situ tak de apa yg berlaku ,
One night hubby kena keja mlm ,
As usual saya tinggal lah ngan anak2 je ...
Anak2 tido bilik sebelah , bilik lagi satu kosong , me and my newborn baby that is israfil ,
tido kat my room ..
Saya ni kalau hubby keje mlm saya tak boleh tido ,
Dah subuh baru leh tido ,
Jadi mlm tu cam biasa lah saya tak leh tido ...
anak2 semua dah tido ,
Saya pun tengok tv ,
tengah2 tengok tu saya perasan ada budak lalu lalang depan pintu bilik saya ( pintu tak tutup sbb takut anak2 nangis saya tak dengar )
Part tu saya tak nampak sape sbb saya duduk atas katil and part of my view kena block ngan almari baju saya ...
Dua tiga kali jugak lah budak tu lalu lalang kat situ ,
Mula2 saya ingat anak2 saya ,
Sbb djibriel selepas kejadian kat umah lama tu dia ni jadi penakut cikit ,
Saya pun gi lah check budak2 tu kat bilik dia org ,
Tengok dia org tengah nyenyak tido ,
So saya balik semula bilik saya ..
Bila saya duduk atas katil je mula lah budak2 tu lalu lalang lagi ..
Ni kali saya siap panggil nama anak2 sbb malas nak gi bilik dia org ..
But then senyap je ...
Dia org tak nyahut pun ...
Huhuhu...
Ni kali saya confirm bukan anak2 saya ...
Entah apa tah yg dok berkeliaran kat living room saya tu ...


Then one day Djibriel demam ,
Dah kasi makan ubat pastu dia tido ,
About one hour gitu dia bangun lah ( tapi time ni dah mlm about kul 9 )
Dia mintak air then dia kata nak kencing ...
So saya bawak lah dia gi toilet ..
Time kuar dari bilik tu dia tiba2 kaku berdiri kat depan pintu bilik ,
Tak mo jalan ..
Saya tarik tangan dia pun dia tak mo ..
Dok mengigil kat situ ..
makin saya tarik dia makin dia menyorok belakang saya and start to scream .. ( ni yg tak best ni )


Saya dah naik baran lah nak mengamuk je ( ialah badan penat doww jaga anak tiga org =P
So dah tengok saya camtu hubby take over ..
Hubby tanya lah kat djibriel ..
Hubby : cepat lah bang kata nak kencing ? nanti abang terkencing kat sini ..
Djibriel : Tak nak lah ayah ...Kat luar tu ada org lah ..abang tak kenal sape ..
Hubby : mana ada .. Ada kak je kat situ ( kak is my older daughter )
Djibriel : Tu abang tau lah ..tuuuuu yg diri depan pintu tu sape ???
( Part ni saya tengok hubby , hubby tengok saya ..meremang wooo bulu roma )
Hubby : mana ada bang ..pintu tu kan tutup ...mana ada org kat depan pintu ...
Djibriel : ada lah ayah ..boy lah ayah .. tengok tu dia dah jalan gi duduk depan tv ...
( tv memang lah on sbb si lyan tengah tengok disc Hi5 )
HUbby : Sayang , awak bawak dia masuk bilik kita saya tutup tv and bawak lyan masuk sekali ..
Saya apa lagi laju je lah dukung si djibriel bawak masuk bilik ,
Lepas tu hubby pun masuk and close our bedroom door ..

Mlm tu kami tido anak beranak satu bilik ..
Sampai nak kuar buat susu pun takut ,
Nak tak nak hubby lah yg tolong buat kan susu ...



BErsambung next entry .....

No comments:

Linky Minky (leave ur blog link here)