Tuesday, July 07, 2009

Anak !! Oh Anak !!!

My son yg last tu umur dia dah 2 tahun tapi dia baru je fasih berkata2:inis:
Dia ni lambat bercakap ,
Bukan je lambat cakap tapi lambat crawl lambat jalan .. Huiih !
Waktu dia kecik penat suruh dia belajar crawl bila dah crawl penat pulak dok mengejar dia .
Pastu ajar dia berjalan pulak ,
Dia mula jalan waktu umur dah masuk 1tahun 2 bulan .
Berlainan ngan kak & abang dia .
Kak dia dah boleh jalan waktu umur 9 bulan dan abang boleh bercakap waktu umur 10 bulan .

So yg last ni dia agak manja sikit ,
Jadi tu yg buat dia lambat in everything sbb apa dia nak semua nya org lain yg buat atau ambilkan.

But now huiiih !!! dia pulak yg terlebih cakap . :inis:
Kadang2 boleh buat saya :hilo:
Sbb dia kalau cakap tak leh stop ...
From one topik tu another ..
Adoiii !!!

For instance ,
Saya panggil abang dia dan dia nyahut .

SAYA : abang !!!!
Mikha : Yes
SAYA : nope . I did not call for u . I call for abang .
Mikha : Not me ?
SAYA : yes not you
Mikha : why ?
SAYA : Because i call for abang .
Mikha : Why ?

Adoiii !!!! Part tanya why berkali2 tu lah yg tak larat nak jawab .:inis:

LAgi satu bila dia kata night night ( ni waktu nak tido mlm lah )
Selagi sesiapa yg tak jawab night night dia tu ,
selagi tu lah dia dok kata " night night " .
Ini yg buat saya :sweaty:menahan marah sbb dia tak akan masuk tido selagi semua org dalam umah tak jawab night night dia tu ...

Tapi kan saya suka jugak menyakat dia sampai dia marah .
Lebih2 lagi kalau nyakat pasal bantal busuk kesayangan dia :inis:


SAYA : Mikah "Ucuk " mine rite .
Mikha : No mine .
SAYA : No its mine ( sambil amik and hold it tight )
Mikah : NO mine . ( sambil cuba tarik balik "ucuk" dia )
SAYA : Nooooo !!! Mineeeee!!!
Mikha : MIneeeee ( part ni gerenti dah nangis )


:inis: best woooo dapat sakat dia :nggaya:


P/s : PAsti windu dengan gelagat dia org ni bila dia org besar nanti .:sigh:

No comments:

Linky Minky (leave ur blog link here)