Monday, July 20, 2009

Nenek kebayan ke tu ~




Hi happy Mondays to all of u .
Untuk org yg bekerja selamat bertugas .
Dan untuk ibu2 yg dok umah mcm saya
selamat memulakan tugas rumah yeeee .blogger-emoticon.blogspot.com



Ni haaa saya nak citer cikit ,
Last weekend ,
Kat sini ada satu citer panas yg terjadi island wide .
Kata nya ramai yg dah dapat sms supaya berhati2 dengan kunjungan seorang nenek .
Org kata nenek tu datang umah org dengan alasan untuk menjual barang dagangan nya .
Nenek tu jual keropok dan kuih tradis




( cam ni ke rupa nenek tu )


Tapi yg tak best nya ,
Kalau kita tak nak beli dari dia ,
Nenek tu akan pukau org tu sampai org tu beli sebanyak yg dia mampu pastu barang yg dia beli
tu tak leh makan sbb benda2 tu dah rosak dan berbau busuk .
Lagi satu versi pulak ,
Kalau kita tak nak beli nenek tu akan lepas kan Pontianak yg dia bela kat dalam umah org tu dan
buat kacau ?
Entah lah betul ke tak citer yg tengah dok circulate ni .
Tapi yg pasti saya lebih berhati2 .
Ye lah kita bukan tau niat org2 ni kan .
Sbb ilmu2 hitam mcm ni masih wujud walaupun dunia dah modern .

Kalau dulu , ujung taun 90an ,
Kecoh ngan citer antu kum-kum .
Yg dahagakan darah anak dara .
Sampai kan mak saya sanggup tunggu saya balik keje walaupun waktu
dah kul 11 mlm .( tima kasih mak )
Skrg pulak kuar citer nenek kebayan dengan pontianak belaan nya pulak .


P/s : Takut jugak kan . Walaupun kita tak sepatut takut ngan dia selain Allah ,
Tapi saya ni manusia biasa je dan saya tak de ilmu yg boleh menahan dari kuasa ilmu jahat dia .
Tapi yg penting berserah pada Allah saja . Yg baik datang dari dia dan yg jahat datang dari alpa diri sendiri .

1 comment:

Rieyuzie Zainul said...

ngeri bunyinya..tapi memang ya kan..walaupun dunia dah serba modern, tapi masih ada jugak benda2 macam nie kan..pelik, tapi benar..!

Linky Minky (leave ur blog link here)