Friday, September 11, 2009

Luahan Hati menjelang Aidil Fitri ~

Salam semua ,
Kali ini saya nak tulis kan luahan hati saya dan saya harap kamu2 semua sabar je lah ye membaca rintihan hati ini .


Semakin Aidil Fitri bakal menjelang ,
Semakin hati ini tak keruan .
Tak keruan kerana separuh dari hati ini tak ingin menyambut Aidil Fitri dan lagi separuh ingin menyambut nya sekadar untuk membuat anak2 gembira.
Mereka tak seharusnya tau akan apa yg kita lalui .


Walaupun saya mempunyai keluarga tapi...
Entah lah ,
Kekadang terasa seperti sebatang kara .
Terasa seperti org yg tak di perlukan .
Walaupun semua persiapan Aidilfitri hampir siap sepenuhnya .
Hati ini tak gembira ,
Suka lihat org2 yg gembira mempamerkan baju2 raya mereka serta anak2 di blog masing2.
Membaca perasaan gembira kerana tak sabar menunggu ketibaan Syawal .

Tapi hati saya kosong ,
Kosong sangat ...
Saya rindu waktu -waktu kecil saya menyambut Syawal .
Penuh dengan kegembiraan .
Waktu remaja juga saya rasa amat bahagia .
Begitu juga waktu baru berumah tangga .

Dulu rumah saya selalu saja ada tetamu yg bertandang .
Tapi kini sunyi saja rumah ini .
Tak de yg datang untuk iftar atau pun yg datang nak tumpang buat kuih .

Kalau dulu dia selalu datang untuk menjenguk anak2 tapi kini tak de lagi .
Saya tahu suami saya pun sedih dan terasa kesepian itu .
Sebab dia lebih dekat lagi dengan nya .

Entah lah ,
Sejak akhir2 ini , kami hanya menumpang kasih org lain .
Sebab org yg kami kasihi sudah tak peduli kan kami lagi .
Kami sekeluarga tak tau mana salah nya kami .
Tak pernah kami berkasar , tak pernah pun kami menghalau jauh sekali mengecilkan hati nya .

Saya hanya dapat berdoa pada Allah semoga kami di satu kan semula seperti dulu2 .
Saya rindu sangat nak bersembang lama2 dengan nya.
Rindu hendak bergelak ketawa macam dulu2 .

Maaf saya tak boleh nak sambung .
Pandangan saya dah kelabu di lindungi air mata .

Sekian saja lah ...

P/s : Harap org yg berkenan membaca nya . Sebab saya tahu suami saya rindu kan nya . Tapi dia lelaki pasti ada ego nya .



5 comments:

Cikpid said...

erm..sabar bayk2 eh kak..g laa jumpa org tu dihari raya nnti..mnta maaf..semoga silaturahim kembali bertaut...

MaMaSyAzA said...

kenape ni..???? jgnlah bersedih..kitaorg yg baca n3 ni pun sedih gak dibuatnya..harap2 raya kali ni semuanya akan baik seperti biasa...

Xiao Bui said...

Are you talking about who I think it is?? Kadang2 ni orang yang paling rapat dengan kita boleh jadi macam strangers. I know how you feel kak... Anyway, kita cuma boleh berdoa that things will get better... Much more better... So smilez and think of the kids ya...
Take care!!

Arin said...

salam, terpanggil untuk komen entri nih..saya pon dalam keadaan lebih kurang sama cam awak..meriah untuk anak2..tapi hati kita, hati suami ..tak siapa tahu..statement awak "Sebab org yg kami kasihi sudah tak peduli kan kami lagi .
Kami sekeluarga tak tau mana salah nya kami" ..memang bebetul terkena dkt saya jugak.

Selamat berpuasa..

kakyong said...

mummy,

jgn lah sedih.. mungkin beralah ada hikmahnya.. beralah bukan kalah, walau pun bukan mummy & hubby yg salah...

kakyong doakan semoga semulanya kembali spt semula.. semoga kegembiraan dtg menjenguk bersama lebaran yg bakal tiba...

Linky Minky (leave ur blog link here)