Monday, November 23, 2009

Minggu lepas adalah minggu terakhir anak-anak di sekolah .
So mulai hari ini di istiharkan bahawa anak-anak dah mula cuti sekolah .
Waaaaaaaaaaaa !!! T T


Saya ni bukan lah tak suka anak-anak bercuti .
Tapi , bila meraka ada di rumah sepenuh masa macam ni .
Saya jadi bingung memikirkan macam mana nak occupied masa lapang 
mereka ni . Budak-budak macam ni bukannya boleh buat satu activity yang 
di ulang-ulang . Dia orang cepat bosan . 
Lagilah macam saya ni yang ada tiga hero jepang yang boleh dikatakan
hyper aktif . Di mana mereka ni tak tau penat . Boleh main sampai 
malam . Selagi kita tak suruh tido selagi tu lah dia orang main .
Sampaikan waktu nak tido pun dia orang masih sempat nak bergurau 
sehinggalah saya melalak menyanyi ala-ala soprano barulah dia orang reti 
diam . T T


Ini case minggu lepas , si Hibri dan Syabil panjat and bergantung dekat grill 
tingkap rumah saya macam monyet Tarzan sampaikan grill tu tercabut 
dari landasannya .Selamat lah  grille tu tercabut sebelah dalam rumah . 
Kalau tercabut sebelah luar tingkap . huhuhu . Tak aniaya di buatnya . 
Mau patah tulang menulang dia orang . Adoii !! takut saya nak 
bayangkan . T T



Tak pe lah nanti saya fikirkan macam mana nak occupied free time dia 
orang ni sempena cuti sekolah ni .
Mungkin saya nak enroll kan mereka masuk circus  : D 
At least bolehlah salurkan energy mereka ni ke tempat yang lebih baik .
Kalau patah tulang menulang pun at least boleh saman company sarkas tu 
for equipment faulty : p Tak de lah gurau je . Kang ada yang lapor kat polis
mengatakan saya dera anak .  T T




Weiii !!! jauh dah ni saya melalut : p
Nak update lain , lain lak yang di lalutkan : D


Actually last week before school holiday ,
Sekolah anak-anak saya ada mengadakan "Hari Sukan "
Yang ni di khaskan untuk pelajar- pelajar darjah satu hingga tiga je .
Selalunya sekolah buat waktu " National Day" but since waktu tu tengah hangat 
dengan kes H1N1 so sekolah tunda kan  Hari Sukan tu .
Tu yang dia orang buat last week on the 16-11-09 .

Both kids masuk bertanding .

Yang kak dapat pingat .....


























EMAS !!!


Si Hibri pulak dapat pingat ...







 GANGSA !!!
Tak pe abang , tahun depan abang cuba lagi . 
Jangan putu asa k .

Oleh kerana saya lupa nak amik pic Syazza dengan Hibri 
mengenakan pingat masing-masing . Saya gantikan dengan
model yang lebih professional . 
Saya perkenal kan model masa kini bersama pingat-pingat sukan 
kakak serta abang nya ...
Drum roll plzzzz  .....

terrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Chhhhheeeeennnnnnngggggg !!!!!!


 



Lut Mikhail   * clap * clap * : D : p


Dan pada minggu yang sama jugak anak-anak dapat buku record mereka .
































Alhamdulilah anak-anak dapat markah yang boleh di bangga kan .
Hibri dapat masuk kelas pertama dalam level dia .
Yang Syazza masih maintain kelas yang sama tapi untuk darjah tiga lah .
Tapi saya harap Syazza dapat usaha lebih sikit untuk tahun hadapan .
I'm not that satisfied with her marks because i know she could do better .
And for Hibri , Plzzzz stop your mischief in school . Tengok bukan ibu 
je complain yang dia ni aktif tapi Cikgu kelas dia pun rasa macam tu .
According to the teacher , Hibri tak boleh duduk diam . Dan bukan aje dia
yang tak boleh diam , mulut dia pun tak boleh diam jugak . Dah macam 
ayam tercabut ekor .  T T 



Akhir sekali ,
Kalau kamu-kamu semua tengok yang blog saya ni macam project
perumahan yang terbengkalai di masa hadapan. 
Ini adalah sama ada saya sibuk mengejar   melayan anak-anak 
Atau ,
Saya dah  biol  stress tahap gaban sampai tak leh nak update blog saya .
( Sebenarnya yang ni alasan je. Malu nak bagi tau yang sebetulnya saya ni malas penat. hehehe )



So i'll see when i see u ..
Ta - ta ..


2 comments:

nza said...

salam ikin...biasa la ank2 kalu cuti sk...mcm2 le xtvt yg mrk buat....
Tahniah utk ank2 ikin yg brjaya tu...

♥cybermummy♥ said...

Time kasih nza , itu lah kadang2 boleh naik marah dengan kenakalan mereka tapi bila tengok telatah mereka hati boleh cair hehehe. Anak2 kak nza pun cermelang apa rahsia nya boleh kongsi : D

Linky Minky (leave ur blog link here)