Tuesday, March 09, 2010

Donut from mummy empire :D

Donut comel dan gebus dari Cybermummy Donut Empire :p























Pilih lah nak yang mana ,
Yang bersalut gula salju atau pun yang bersalut cokolat .
Tapi yang penting , saya buat donut ini ada lah dalam 32 keping .
Bagi jiran sebelah tujuh keping .
Yang lain anak-anak dan hubby bedal sampai licin .
Kuat makan betul mereka ni .
muahahhaa.

Saya ni sebenarnya memang tak leh duduk diam saje .
Walaupun bahu masih terasa sakit nya , masih jugak gigih nak buat
kuih untuk anak-anak dan hubby .
Ialah dah dekat seminggu dapur saya tak berasap dan anak-anak
dah jelak makan luar serta poket ayah yang semakin menipis :p
Dan lagi satu sebab kenapa saya ni gigih nak try recipe donuts  ni ,
Ialah kerana .....
v
v
v
v
v
v
v
Pencetak donut ni  :D























Yang bawah ni adalah inner view nya .



 

Alah saya beli tak mahal pun ,
Harga nya hanya S$2 ,
Yang saya tengok kat kedai menjual barangan bakery ,
Mereka jual sampai S$5 .
Mahallllllllll sangattttt .
Dengan harga tu saya boleh beli dua kat kedai yang saya beli 
donut cutter tu .
Kalau sesiapa nak recipe donut ni ,
Tolong shout kat comment box ye .
Kalau ramai yang shout baru saya buat entry ,
Kalau tak ,
Saya malas nak buat muahahahhaa.....



P/s : tulis entry ni pun berjam lama nya ...



5 comments:

pak long said...

salam buat mummy...
fuhh..memang klas donat tu...boleh jadi tokeh donat kalau cam tu...caya la

nza said...

semoga shikeen brtmbah sihat...kesian kt ank2 n hubby tu trpaksa mkn kt luar......mesti rindu air tngan mummynya yg power memasak tu...
Eh mestilh nk resepi tu.. nza ni mmg suka copy n paste...tunggu seru baru le buat...hi.hi.hi...mmg dasar pem*l*s la nza ni....hu...

♥cybermummy♥ said...

Pak long ----> time kasih . Masin lah hendaknya mulut pak long tu . Mana tau saya betul2 jadi tokeh donut sampai boleh buat franchised kat Malaysia nanti .. waahh!! waahhh!! tinggi angan2 saya :D

♥cybermummy♥ said...

nza----> nanti shikeen buat kan entry recipe ini ye . alah bukan malas tapi kurang masa je . betul tak ? :D

MAMASYAZA said...

su nak donut yg coklat tu....teruja la...mesti sedap...jgn lupa buat n3 resipinye ... ok

Linky Minky (leave ur blog link here)