Wednesday, March 24, 2010

Rupa -rupanya dia disini

Macam biasa ,
Pukul Satu Syabil serta Mikhail pergi sekolah .
Di hantar oleh ayah mereka.

Ibu pula sibuk di dapur menghidangkan juadah tengahari
untuk Syazza serta Hibri pula kerana mereka bersekolah sessi pagi.

Tapi semalam , Syazza tak pulang dengan Hibri .
Sebab Syazza ada kelas Mandarin . Jadi Hibri pulang seorang saje .
Atuk jemput kat bawah rumah je kerana Hibri dan Syazza naik bas
sekolah.Tak payah nak susah-susah pi jemput kat sekolah
walaupun jarak sekolah hanya sepuluh minit kalau jalan kaki .
muahahhaaa (dasar malas)

Jadi macam biasa , selalunya anak-anak akan mandi sejurus peluh 
kering .So semalam Hibri mengambil masa yang agak lama untuk 
buat kerja-kerja rutin tu.Ialah kak nya tak de . Mereka berdua ni bak 
belangkas . Kalau ada Syazza mesti ada Hibri  . Kalau tak mereka 
rasa kehilangan . Tapi kalau dah ada berdua bersama-sama dah 
macam kucing pulak , asyik nak bercakar je . 
Sama jugak macam Syabil dan Mikhail.
So dia orang ni ada bf sendiri .
Syazza dengan Hibri , Syabil with Mikhail.

Ok back to the story .
Saya pun mula lah berzikir tahap gaban dekat Hibri .
"abang cepat mandi , angkat sekali stokin sekolah masuk
dalam bakul ..dan bla bla bla bla " sambil berzikir tu , saya tak lah 
pandang kat dia sebab saya dok sibuk buat keje rumah untuk
sessi petang pulak . Ialah angkat jemuran yang dah kering
lepas tu gantikan dengan jemuran yang lain sementara 
mentari masih menyinar .
Tapi pelik pulak saya rasa kerana kenapa zikir 
saya Hibri tak dok layan .Selalunya ada je jawapan bernas
yang dia nak bagi .Yang ni apasal pulak senyap .


Oooooooo.......
Rupa-rupanya ....






















Dia dah pengsan lah . 
No wonder lah tak de jawapan bernas dari dia .
Kesian pulak saya tengok dia tidur macam tu .
Penat sangat agaknya . Sampai tak sempat nak mandi dan makan .

P/s : Hibri adalah anak yang paling rapat dengan saya sebab dia
breastfeed  sampai umurnya  tiga tahun . Naik melengkung badan saya
waktu bagi dia breastfeed . Lebih-lebih lagi waktu malam . Seksanya ...


4 comments:

ibu 2AZ said...

alahai, letihnya die..ermm lama jugak u bf ek..?
nih baru balik tadika ke?

♥cybermummy♥ said...

ibu2AZ---> badan je nampak keciktapi dia dah darjah dua :D

kakyong said...

shikeen,
ni yg kecik sekali kan..
hahahaaa.. tu la ibu nyer len kali kalo nak zikir2.. pandang2 dulu org yg nak dizikirkan... hihiii..

nza said...

alahai kesiannya....letih sgt la tu...ttp sweet sgt tgk dia tidur tu...

Linky Minky (leave ur blog link here)