Thursday, April 15, 2010

Tak tau apa nak kata

Kenapa orang selalu kata apa saje keputusan yang dia buat atau ambil tak akan effect kehidupan orang lain . Dan apabila terbukti bahawa keputusannya salah , dia hanya mampu meminta maaf . Senangkan hidup orang yang tak payah fikir panjang.
Dia hanya tahu bahawa hatinya saje yang perlu dijaga.
Tapi bagaimana pula hati anak- anak. Hanya kerana mereka anak, hati mereka boleh di robek- robek tanpa
belas kasihan .

P/s: Bukan kah ibu bapa harus berkorban untuk kebahagian anak- anak mereka?

Sent from my iPhone

6 comments:

suhaila-ab said...

emo nya ko hari ni kin..sapa yg kacau ko nyer hati nurani ni..hehe..pendapat aku bab2 yg berkaitan ni...hati org perlu dijaga baru la hati kita juga dijaga org...dan Allah tak bagi kebahagian/pembalasan tu on the dot..mungkin esok lusa mggu depan tahun depan...

♥cybermummy♥ said...

su- emo bukan sebarang emo. Tapi emo ni dah lama terpendam . Kadang-kadang frust bila apa yang kita nasihatkan semua dia pandang remeh.Aku tahu lah yang aku ni muda.Tu yang semua nasihat tak mahu dengar.Bila dah tertumus batang idung dia kat lantai baru lah dia nak mengaku salahnya.Tapi dah terlambat sebab anak-anak dah jadi mangsa keputusannya.

P/s : adess !! terlebih emo pulak ...
Tapi memang saya tengah FRUST .....

nza said...

betul shikeen...buat sesuatu tanpa fikir perasaan org lain......kalu jenis boleh minta maaf oklh gak ttp ada juga langsung xnk terima kenyataan...sabar ye....

♥cybermummy♥ said...

nza- entah lah tak tau mana salahnya. Susah kalau harap je umur dah banyak tapi kelakuan macam anak-anak hingusan.Apa yang di nasihatkan di anggap tak mendatangkan kebaikan untuk nya. walaupun pada dasarnya kita nampak lebih jelas akan sesuatu keaadan itu daripadanya.Dan nasihat yang diberi adalah untuk kebaikannya tapi dia anggap sebagai satu nasihat yang ingin mengongkong ke bebasannya. Susah nak jelaskan pada orang yang otaknya dah kelam ...haizz
Semoga Allah saje yang dapat merubah cara pemikiran serta menerangi hati nya itu .

yott said...

sabar ye..
nnt lama kelamaan org akn fhm..
tp..tu lah kdg2 bole hilang sbr jugak kan..

kakyong said...

memang susah nak nasihatkan org yg lebih tua dr kita.. huhuuu..

Linky Minky (leave ur blog link here)