Wednesday, May 05, 2010

Hari rajin sedunia

Sejak dua menjak ni ,
Saya terlebih rajin . Ialah anak-anak dah sihat jadi hati rasa amat tenang .
Nak buat apa pun semua nya menjadi .
Jadi saya kembali membuat xperiment di dapur :D

Kalau minggu lepas saya buat tart with chocolate filling .
Kali ini membuat saya satu ke lainan sikit .
Saya buat tart with cream cheese and chocolate filling .

Dan ini lah rupanya .

 
















Tart with cream cheese and chocolate filling .
Tapi tak berapa laku sebab anak-anak lebih suka yg chocolate filling .
Hubby pulak tak makan cheese .
Dia memang anti cheese .
Jadi saya lah yg nak kena habis kan sorang-sorang .
Adess !!

Semalam , saya buat "pao" pulak .
Ialah banyak sangat aura rajin dalam badan .
Dari membazir aura rajin tu begitu saje baik di gunakan sebaik mungkin :D

Saya buat "pao" berinti kentang kari .
Alhamdulillah , menjadi jugak .
Ini lah dia "pao" yang rupanya gebu macam pipi saya . hehehhee

















"Pau" gebu . Ini sebelum di kukus .

















Sesudah di kukus . Sungguh lembut .
Dapat lah Syazza dan Hibri bawak bekal ke sekolah .
Yang selebih nya Syabil dan Mikhail yang balun habis,hehheee


P/s: Kalau suruh saya makan "pao" setiap hari memang saya rela.
Sebab "pao" adalah kegemaran saya . Tapi yg di kukus saje yg goreng
saya tak berapa minat .


9 comments:

yott said...

pao red bean..i like
bestnya kalau dpt mkn panas2

Sitisifir10 said...

Nampaknya saya duduk di dunia lain kot sbb saya tak rajin mcm akak

nza said...

bertuah anak2 mummy shikeen nie...slalu dpt mkn mknan yg sedap2 tu...jeles nie...

Izan Ishak said...

seronoknya kalau hari2 dpt makan mcm apa yg mummy masak ni. saya mmg teringin nak blajar buat cheese tart nih...i love cheesee!!!

♥cybermummy♥ said...

yott - my kids pun suka juga pao red bean tapi di sebab kan stock red bean tak de kat umah tu yg buat kentang kari je ;D

pija - atau akak yg duduk dunia lain tak . hehehhe


nza- alah , itu kalau dtg mood rajin kalau dtg mood malas . makan telur kerbau goreng je lah dia org :p


izan ishak - tak susah nak buat nya izan .kalau mood rajin akak dtg nanti akak tepek kan recipenya ini the next entry K

mummyseri said...

akak wah kite pon suke pau tau..
caman ek nk pintal cam tu..sungguh kite fail bab tu..

kakyong said...

shikeen,
marilah berjiran dgn kakyong...
sedap2 jer yg ikeen masak.. kalo berjiran, senang jer, order kat tingkap jer.... ;)

♥cybermummy♥ said...

kak yong - boleh kalau nak berjiran tapi kenalah tunggu ikeen beli umah dekat sana atau kak yong pindah sini jadi jiran ikeen pun ok gak . ngeeee

♥cybermummy♥ said...

mummyseri - akak pernah tengok sekali kat dalam program memasak tapi programme bahasa cinalah . tu yang cuba je buat tapi alhmdulillah jadi lah pulak . hihihi

Linky Minky (leave ur blog link here)