Wednesday, March 23, 2011

Bersatu sudah....

24hb Febuary 2011
Adalah Tarikh keramat ..
Di mana pada hari tersebut ,
dua hati , dua jasad , dua keluarga ,
Menjadi satu ....

Ehhh  ...
Jangan salah teka ..
Bukan anniversary saya ,
Dan jangan fikir yang suami saya kawin satu lagi ..
Kalau yang tu jadi , bukan  dua hati , dua jasad dan dua keluarga jadi satu
Tapi enam hati , enam jasad serta satu  keluarga menjadi berkeping-keping dan berkecai-kecai ....


Ooopsss jauh sudah pegi nya ..
So back to the story ...
Sebenarnya ia adalah ...
Hari Pernikahan adik ipar saya ...
Pada hari itu dia menyambut hari lahirnya yang ke 20 tahun serta hari pernikahan nya
Sebab bakal suami nya kata , senang buat hari tu ,save budget..
Beli satu hadiah tapi sambut dua hari yg istimewa .. PANDAI ADIK AKAK *thumbs up*



Selamat sudah . Dia sah menjadi milik orang ...
Semoga Allah mempelihara ikatan suci kamu itu ...
Kami di sini doakan yang terbaik buat kamu berdua ....

Dan sebanrnya majlis ini dia buat secara amat sederhana .
Memandangkan adik ipar saya tak mahu yg extra-extra ...
Saya dan ibu mertua saya lah yang jadi tukang masak pada hari tu ..
Dan saya hanya bukan saje masak tapi merangkap pembuat gubahan hantaran nya juga ...
Even the sirih dara saya and mum in law yang  buat and from scratch some more ..
Sebab tak teringat akan sirih dara .
Kalau ikut my SIL , dia tak nak semua tu but since my MIL aka her own mother yg request so terpaksa lah adakan . We didn't have the tempat sirih dara so we made the base from Styrofoam but alhamdullilah ia menjadi walaupun sebenarnya saya takut ia akan tumbang mencecah bumi sebelum sempat habis akad nikah..
ekekkeke.

So thats one of the most memorable event that has happen in 2011 .
Ialah first time jadi HOST for the big event ...
Terasa pulak mcm dah jadi mak dan pak pengantin ..


P/s : But at least dah ada experience buat majlis perkahwinan even though kecik saje .
So kalau sampai masa anak-anak sendiri nak nikah , dah tau apa nak buat.. ekekeke

1 comment:

NzA said...

wah, tiba2 umah ikeen berubah warna...ceria...
selamat pengantin baru utk SIL ikeen...moga bahagia selamanya...

Linky Minky (leave ur blog link here)