More Nuff

Friday, September 11, 2009

Luahan Hati menjelang Aidil Fitri ~

Salam semua ,
Kali ini saya nak tulis kan luahan hati saya dan saya harap kamu2 semua sabar je lah ye membaca rintihan hati ini .


Semakin Aidil Fitri bakal menjelang ,
Semakin hati ini tak keruan .
Tak keruan kerana separuh dari hati ini tak ingin menyambut Aidil Fitri dan lagi separuh ingin menyambut nya sekadar untuk membuat anak2 gembira.
Mereka tak seharusnya tau akan apa yg kita lalui .


Walaupun saya mempunyai keluarga tapi...
Entah lah ,
Kekadang terasa seperti sebatang kara .
Terasa seperti org yg tak di perlukan .
Walaupun semua persiapan Aidilfitri hampir siap sepenuhnya .
Hati ini tak gembira ,
Suka lihat org2 yg gembira mempamerkan baju2 raya mereka serta anak2 di blog masing2.
Membaca perasaan gembira kerana tak sabar menunggu ketibaan Syawal .

Tapi hati saya kosong ,
Kosong sangat ...
Saya rindu waktu -waktu kecil saya menyambut Syawal .
Penuh dengan kegembiraan .
Waktu remaja juga saya rasa amat bahagia .
Begitu juga waktu baru berumah tangga .

Dulu rumah saya selalu saja ada tetamu yg bertandang .
Tapi kini sunyi saja rumah ini .
Tak de yg datang untuk iftar atau pun yg datang nak tumpang buat kuih .

Kalau dulu dia selalu datang untuk menjenguk anak2 tapi kini tak de lagi .
Saya tahu suami saya pun sedih dan terasa kesepian itu .
Sebab dia lebih dekat lagi dengan nya .

Entah lah ,
Sejak akhir2 ini , kami hanya menumpang kasih org lain .
Sebab org yg kami kasihi sudah tak peduli kan kami lagi .
Kami sekeluarga tak tau mana salah nya kami .
Tak pernah kami berkasar , tak pernah pun kami menghalau jauh sekali mengecilkan hati nya .

Saya hanya dapat berdoa pada Allah semoga kami di satu kan semula seperti dulu2 .
Saya rindu sangat nak bersembang lama2 dengan nya.
Rindu hendak bergelak ketawa macam dulu2 .

Maaf saya tak boleh nak sambung .
Pandangan saya dah kelabu di lindungi air mata .

Sekian saja lah ...

P/s : Harap org yg berkenan membaca nya . Sebab saya tahu suami saya rindu kan nya . Tapi dia lelaki pasti ada ego nya .



Post a Comment

Ads by Nuffnang

Linky Minky (leave ur blog link here)