Hari lahir saya jatuh pada tarikh keramat itu ..
Pada hari itu lah saya di lahirkan . Dah bertambah umur saya .
I'm officially 34 now .
Pada hari itu , suami cuti .
Saje ambil cuti sebab nak teman kan isteri dia yang gedik nak pergi jalan-jalan berdua =)
So bermula lah perjalanan kami pada pukul 11.30 pagi ..
Mula-mula kami pergi lunch di Seoul Garden ..
Makan ala-ala Bbq tapi buffet .. Eat and drink as much as you can .Tapi akhirnya makan sedikit je
perut dah ketat, nafas pun dah semput =P ..
Tapi tu lah makan berdua tak de sape yang nak amik gambar . Harap suami ... hmmmm kelaut lah ..
Dia memang malas part-part nak amik gambar ni . Selalunya saya je yang tukang amik gambar ...
So ni jelah yang ada waktu amik gambar . Tu pun saya yang amik sebelum makan . Bila dah makan lagilah lupa nak kuar kan camera =D
Lepas tu kami pergi United Square at Novena . Mula-mula cadang nak beli kan Syabil dengan Mikha jacket .
Since we needed it for our coming holiday . Tapi bila tengok harga .. makihhh mahal bebenar . Baju cinonet macam tu je dah sampai S$60 sepasang. Sama harga ngan jacket ayahnya. So tak jadilah nak beli . Satu je dah S$60 kalau dua dah berapa ? Tak payah lerr cancel je . Boleh cari tempat lain yang lebih murah .
From there kami berdua merantau pi Geylang Serai lah pulak . Sebab nak cari jamu sikit . Biasalah jamu untuk kesihatan wanita . Ye lah dah makin
Dah dapat apa yang di hajati , terus lah kami pulang . Baik naik bas . Teringat waktu dating-dating dulu .
Sambil-sambil duduk dalam bas tu meh lah kita amik gambar secara random .
Sampai rumah , kami terus amik anak dari sekolah . Since dah penat berjalan sana sini dari pagi bawak sampai ke petang , suami kata tak payah masak . Apa lagi bersorak lah saya =D . Tapi yang pelik nya , dia tidak lah pegi beli barang makan .Instead dia dok baring je .Bila saya tanya dia kata "nak pegilah ni " pastu tanya saya nak makan apa . Tapi pegi tidak jugak .Pelik-pelik ?
Dalam pukul enam gitu ,cousin dia call . Boleh pulak dia undang sepupu dia datang . ehh , dah lah saya tak masak and dia tak pulak pegi beli makan ,pastu sedap je undang orang datang . Kalau orang tu datang , nak bagi makan apa ? Dah tentu time tu waktu orang balik keje , tentu-tentu orang tu mesti lapar ? Hmmm...
Dari situ i smell a rat or bak kata pepatah orang melayu , ada udang di sebalik mee goreng =P
Pastu sms dari my sis in law keep coming into his phone ... haaaa ... tak kan tak dapat tangkap lagi kan..
Well , memula tu saya buat tak tahu je lah ..Tengok je lah nanti apa yang akan berlaku ...
The tetamu datang around 8 malam . Siap bawak bala-bala tentera lengkap ( satu keluarga + pembantu nya sekali ) . Tak kan tak leh tangkap lagi kan maksud di sebalik ke datangan tetamu ni semua . Ialah selalunya mereka datang husband and wife je kalau weekdays . Weekend selalunya mereka datang sekeluarga .. =D
Saya nak je cakap kat suami " alah bang saya dah tau lah yang abang nak buat surprise party untuk saya =P"
So macam biasa mereka datang mesti lah nak hidangkan air kan . Hmm sekali jengok kat dapur , wahhh banyak makanan suami dah beli ... Hahahahaha ... Tak surprise langsung .... So makan lah kami sambil gossip gossip =D ....
Ingat surprise habis kat situ , rupanya mereka pakat beli kek lagi .. Yang ni memang terperanjat beruk.
Tak sangka sebab bila bukak fridge tak de kek .. Rupa-rupanya dia orang pakat simpan dalam bilik ...
Malu saya ... dah tua-tua nak berkek lagi ..auwwww
So here is the pic that are captured by my sister in law ... Tuan punya blog dah tak ingat nak ambik pic..
Ingat nak makan je .. ngeeee
On our way to our first destination ....
My Birthday lunch at Seoul Garden Causeway Point Shopping Center ...
Our tetamu for the surprised party ... Makan-makan sambil gossip-gossip ..
My Birthday Cake from Secret Recipe ..
Even though it was my birthday , tapi anak-anak yang excited nak blow the candle and cut the cake =P
The Super Delicious Cake ... Nyummm Nyummmm
Baik yang tua or muda ... Both enjoy the cake ....
Over all i was happy on that day .. I was overjoyed i would say ..
And Thank you all for the unconditional loved that all of u showered me with ...
Love all my family including U my cyber friends ....
P/s : Saya dapat interesting present from my kids,sister in law,brother in law and soon to be brother in law.
Tapi yang suami bagi lagi surprised =D
4 comments:
happy birthday kak ikeen...
ehh.. muda lagi lah akak ni.
seronok kan bila org2 tersayang raikan hari istimewa dalam hidup kita ni~
heppy birthday ikeen, semoga bertambah ceria n berseriseri
bestkan celebrate birthday bersama owang2 tersayang, terasa diri disayangi.
by the way, apa special present dr. mr. hubby tu, stori mori la kat kami
wow!!!!!!!!!!romantiknya hubby ikeen...jeles weh!!!
Apapn moga kebahgiaan sntiasa brsama kalian...amin...umuah!!!
izan - Terima kasih izan =D memang best kan kalau org yg tersayang ingat akan hari penting dalam hidup kita ...
Su - nanti ikeen stori mori dalam episode yg akan dtg .. ngeee
Nza - Amin , semoga apa yg di doakan Allah perkenankan insyallah . Terima kasih nza =D
Post a Comment